Counterstrikes historie 

Counterstrike Source

I 2004 udkom den næste store udgivelse i Counterstrike serien, Counterstrike Source. Navnet source kom grundet dette var navnet på den nye engine som var bedre end forgængerens. På trods af den forbedrede grafík og nye engine, var CSS (Counterstrike Source) ikke ligeså vellykket som man havde håbet på. Mange af spillerne fra Counterstrike 1.6 var ikke imponeret over den nye udgivelse, og fortsatte med at spille 1.6. Dette skabte problemer for Valve og den kompetetive scene for Counterstrike, da der blev afholdt turneringer i både CS 1.6 og CSS. Man ønskede at se legender som

Markeloff fra CS 1.6 og

RattlesnK fra CSS spille mod hinanden, men det ville aldrig når der ikke var en version af Counterstrike som samlede CS 1.6 og CSS spillere det samme sted.   

De_mirage 1.6
De_mirage 1.6
De_mirage CS:GO
De_mirage CS:GO
De_dust 2 1.6
De_dust 2 1.6
De_dust 2 CS:GO
De_dust 2 CS:GO
De_inferno 1.6
De_inferno 1.6
De_inferno CS:GO
De_inferno CS:GO

Counterstrike 1.6

Det første Counterstrike udkom i 1999 og var en mod til Valves populære spil HalfLife. Spillet er udviklet af Minh Le og Jess Cliff, og blev populært meget hurtigt. Counterstrike fik hurtigt en meget dedikeret fanbase af hardcore FPS spillere som spillede meget kompetetivt. i år 2000 havde spillet solgt 4,2 millioner kopier, hvilket på daværende tidspunkt var et yderst højt salg for et FPS spil. Efterhånden som spillerantallet steg begyndte turneringer i spillet af blive afholdt, både for amatører og profesionelle. De professionelle hold blev sponsoreret af en række virksomheder inden for branchen og turneringerne blev streamet live. De maps som man spillede tilbage i Counterstrike 1.6 lever stadig den dag idag, dog mere finpudset og grafisk flottere. 




I 2012 udgav Valve Counterstrike Global Offensive som er den seneste udgivelse af Counterstrikeserien. udgivelsen af CSGO (Counterstrike Global Offensive) samlede spillerne fra CS 1.6 og CSS. På trods af CSGO udkom for godt og vel 8 år siden, stiger spillet stadig og popularitet og ramte dets maksimale antal af aktive spillere i april 2020.






I modsætning til de tidligere udgivelser af Counterstrikeserien, udgav Valve i 2013 skins til våben. Udgivelsen af skins til våben ville vise sig at være meget profitabelt for Valve. Markedet for skins udviklede sig meget hurtigt og udviklede et marked for gamblingsider med skins som indskud istedet for direkte beløb. Markedet for gambling af CSGO skins blev i 2017 målt til at være 50$ milliarder værd. Skins giver dig ingen fordel spilmæssigt, men er udelukkende et statussymbol. Det højeste beløb nogensinde betalt for et skin er 61.000$ for en AWP Dragon Lore.   




Billederne vist ovenfor er blot et lille udsnit af hvordan de forskellige maps har udviklet siden starten af Counterstrike til nu. Ønsker du at se hele historien bag de forskellige maps i Counterstrike, kan du se videoer om netop dette på Youtubekanalen 3klipsphilip. 

https://www.youtube.com/playlist?list=PLfwtcDG7LpxHNQKMY1s-p_QUOdXXTbOM-


+45 12 34 56 78
Virksomhedstitel, Adresse, Postnummer By, Land

Følg os